Sunday, August 26, 2007

Digpikk - The man who shot the liberty valencia

Jag har aldrig gillat när folk försöker bemästra mig. Inte ens Granbosnusaren! Granbosnusaren bodde i en vagn med urinlukt.

(på bilden tankar soppa vi på Hudiksvallsmacken)
Vi bodde också där jag å Musse. Vi hade ju våra egna boenden men det var mysigt att bo hos Granbosnusaren ibland. Han bjöd på torrkött och Vicsalva på överläppen. Ibland tittade hans granne Burgaren in. Burgaren var kusin med halva släkten och sov med sin borste. Bror hans låg i front.
Vi gick ofta på kurdiska brasseriet och drack en mast innan vi tog fram alfabetsspelet. Det slutade aldrig med annat. Musse fuskade alltid. Jag hade som vanligt lyckats fått ihop mitt vinnarrecept:
(på bilden är det Karl Svedåkers duk vi använder)

Musse ville göra upp. Vi gick till bäcken. Jag sa:
- Stå för din okunskap
- Stå för din sällhet
Granbosnusaren haltade ner och sa:
- Kjunskaap heter det. Kjunskaap!
Jag sa:
-Lägg av, det heter okunskap!

Det slutade med att jag låste in snusaren och tanten hans på dasset.
Sådan är jag:

(på bilden har jag en top från Vero Moda och knickers från Whyred)

No comments: