Friday, October 05, 2007

mandelkrus=biskopsljus

Karln var långt ifrån påtänd. Men jag förlåter:

De ungas fördärv eller om det heter fördriv. I Järvsö säger man "Fejjan" Jag säger "Präämjaktu" men så står jag över de flesta också:

Nu ska jag pulla mig själv i örat och leta koks till lortpannan. Fy fan!
Helvete! Utanför vagnen sitter ruggugglerna på rad å desarmerar konsten jag ställt ut till skrämsel. Vintermånaderna kommer göra susen i nedre Norrland för att så sakteligen vandra neråt Swealand och sedemera Göthaland för att sen återkomma till nedra Norrland och till sist försvinna ut i skimrande maj. Då ska chopperjäveln fram och grabbarna får leta sig ur gropen. Kvinnsen i Arbrå är lättlurade som Pommern under det 30-åriga kriget och chopperjäveln kan dom liksom inte ge fan i. Helvete snart åker tomtemaskerna av. Musses är blind. Han körde av vägen när vi redan körde i diket i förfjol. Helvete!
Hörni levergökar! Har ni åkt pittslalom? Pröva! Helvete!
Hejdå (säger Holger och smuttar på en dos)

1 comment:

Konungen said...

Jag har ente hitta nån froggy på fäjsen jue